Ne jag trivs bra här. På hemmaplan.

Dag 1 i vår kära hemstad är nu officielt avklarad! Och ja visst har vi bilder!
En liten svala viskade att vi hade en Chinahuman i familjen. Turister asså..

Detta är något av de konstigaste, även om jag är i en stad i Sverige så känns det som man är någon helt annan stans och då syftar jag på utomlands. Lägger inte till språket så mycket men asså hur ska jag nu förklara mig ur detta. Jo man kör på ett helt annat sätt, de är vägtullar inne i stan och ute i Rinkeby så ser lägenheterna som att de har varit under krig och använt fasaden som övingsskjutning på. Det är värre än Rosengård. Menar då husen inte något annat.. Vi bor mitt i smeten. Vi är som kanelet i en kanelbulle som jag så snällt sa igår till ett par vänner som bor ute i Stäket (ja, vi är fortf i sthlm). Det var såklarr jättetrevlig och träffa dom men hel plötsligt försvann 2 av 3 pojkarna och gömde sig. Poff sa de! God mat, gott vin och trvligt sällskap! De är en av anledningarna vi kommer upp hit.

The things we did today
Japp hade min underbaraste sömn när pappa knäckade på dörren och sa att vi skulle ner till resturangen och äta frukostbuffe så då var dagen förstörde... neeeeeej ljug inte! Fixade oss (tog på oss) inte ens borstade vi tänderna! Gud vi ligger inte bra till här. Efter en god (onyttig) frukost så begav vi oss på siegtseen bryr mig inte ett dugg om stavning! då i sthlms alla gallerier. NK,Åhlens city, Pub-huset och Gallerian. Jävla rikemans bukiter eller nej Boutiqie som de så fint kallas. Letade studenmtkläning hela dagen skojar inte då.. Hittade ett par exklusiva jeans som kostade mig 3 lax :O shit vad mina pengar kommer trilla!
Men men det är en annan 5a. Vi åt lunch med snugga kusinen Carro, längesen man såg den bettan, det var inte igår. Sen bestämde vi för att åka till farfar ute i Kallhäll ( Där vi bodde innan), pappa sa till oss att de skulle vara pest eller kolera då farfar har alzhimers och det är verkligen tuff både för personen som lider av de och avän anhöriga. Kom dit, fick tårklumpen i halsen när jag såg den gamla farsgubben för han var så mager men endå sig lik! Och mitt hjärta dunkade i 110 och trodde att han skulle ta mig som en av hjälpredorn men han kom ihåg mig! Han kom ihåg mig! Bara det gjorde min dag. Farfar har ett väldigt bra minne och är en väldig klok man, kolla bara hur min egna farsgubbe blev? Lyckat. Men han upprepar samma monolog från början till slut och sen går han om. Helt plötsligt kommer hans bror, pappas farbror in i bilden som dog av en olycka vi ynka 20års ålder de tog farafar ganska hårt och svaklade på rösten och jag fck tårar direkt! Jag älskar farfar, kommer  ihåg att när både pappa och Cecilia hade gått och lagt sig i farfars hus på sommaren så satt mamma och farfar ute på Altanen och drack vin och kalamataoliver och lite ost på det och så smög jag och carro (kkusin) fram med varsin täcke om oss och skönk ner i varsint knä. Minnen !


                              
                 Förstora upp det när jag kommer hem, framkalla och sätta det på väggen. (L)


                          
                                                 Tre generationer Forsberg 


                                
Kallhäll mot Barkaby outlet där pappa hitta 3 par byxor. Ni tänker väl amen vad är  de för märktbart att säga det. Jo för han köpa dom ÉNSAM, alone, in the silence UTAN vår hjälp och de var faktist fina! 
  
                          
Imorgon ->shoppa. "Its funny cause its truuuue" Citat av Herta Forsberg.

Hoppas ni har de dunderbra. Kliiintan jag tänker på díg, De har weekday här med 4 våningar!




Kommentarer
Postat av: Kliintan

4 våningar?! Ta med den hem till mig.

2010-03-30 @ 00:06:54
URL: http://ohgoosh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0