Viva la Monarkin?

Asså detta är något som smittar av sig i "bloggvärlden". Eftersom att jag är sån zannabe ska jag få be och tala om min åsikt.

Monarkin - fler nackdelar än fördelar?
Runt om i världen har vi såkallade statskicket monarki. Det menas med att vi har ett kungahus som ska vara ansiktet utåt för Sverige. Jag är inte så himla insatt om vad kungen bestämmer och inte bestämmer men det är inte mycket iallafall. Jag är inte ett så starkt fan till hela kungagrejset. Att man specialbehandlas och att dom "lever på våra skattepengar" ähh kan inte yttra mig om de för jag betalar inte skatt, Än. Men det här med bröllopet har gått till överdrift. För opersonligt för min smak men det är kanske det man får ta om man är född prinsessa....
Ne, tycker det hade räckt med en statsminister eller en president. Det går ju bra för USA och Sverige är ju copycats till USA så varför inte?
Men det att familjen lever för våpra skattepengar tror jag inte ett dugg på, kanske en gnutta, men tänk själv hur mycket pengar dem tjänar genom interljuver eller besök.
 Det är ett heltidsjobb att vara kunglig

Över till bröllopet, ja, jag såg hela vigseln och det fina talet Daniel hade. Victoria är en av de elegantaste och glamorösa kvinnan i världen, inte för att tala om Madeline. Allt var supervackert på henne idag, allt från kläningen till slöjan till kronan. När daniel hade sitt tal så grät jag..
Numera så har jag ändrat min åsikt och säger JA till både en sstatsminister och monarkin

Kommentarer
Postat av: karla

jag förstår inte varför är svenska så glada över att prinsessan gifte sig.. hon slösade flera miljoner på sin fula bröllop :s o jag som e bara 19 år o inte har 1 fast jobb måste endå betala skatt o hon kommer i kastar bort pengarna på ett bröllop som va onödigt överdriven :s nää hejdå prinsessa o kung, ni får bli vanliga människor för ni kostar för mkt o HEJJJJ PÅ DIG kvinnlig president!!!!

2010-06-21 @ 23:37:55
URL: http://kaarlaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0