Åsikter, funderingar kring...

Vänskap och Kärlek

Artisten/rapparen Eminem som för övrigt är den bästa på att köra sitt race, har äntligen släppt sitt album "Recovery" och en av hans låtar, Space Bound skickade min nästkusin till mig och jag fastna för en rad där eminen rappar "Love is evil, spell it backwards, I'll show ya" Bara kolla på meningen, är den inte klockren? Det bästa med eminen är att hans texter kan man reletera till, sätta sig in i situationer. Just den meningen kan man tolka på flera sätt och det passar under kategorin Vänskap&Kärlek.
- Kan säga såhär att jag är nästan 19 år och kan fortfarande inte skilja på äkta vänner och ytliga. Så svårt är det. Sedan jag slutade gymnasiet som var för drygt 1 vecka sedan har det kommit så mycket skitsnack från olika håll varav ett var av en såkallad äkta vän trodde jag. Skillnade är att en äkta vän pratar inte bakom ens rygg, gör inte något på den andras bekostning eller skyller ens problem på en. Man kan inte fly sina problem genom det sättet, man måste våga ta tag i det och lära sig av det.
När jag väl tänker på situationen så skrattar jag och om saningen ska komma fram så är du bara en ynklig, osäker och liten person som kommer med fakta som du inte ens kan backa upp, ren rappakalja. Ska inte hänga ut personen såklart men om just du ser det här, för du vet mycket väl att det är dig jag pratar om, är det här mitt sätt att få ur min ilska som du orsakat. Jag är så fruktansvärt glad över att jag slipper se alla falska, vidriga människor. Att anklaga sin vän och tro på saker som sägs om din vän istället för att ta upp det med din vän kan inte förklaras, det är bara en antydning på ett falskt spel.

Känner att jag får sluta prata om det för annars exploderar jag av ilska. För saken är inte att jag tar åt mig av dina misslyckande "dissar" utan det hela handlar om att du ens har mage till att kalla dig vän och även nära vän och sedan spelar ett falskt spel det är det som sårar!

Kan verkligen säga att jag äcklas av den människan du blivit och det är sista gången jag nämner dig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0