Skandalöst asså !

Haha let me take you back.. Året var 2000-01 och man skynda sig hem på skoleftemiddagarna för att slå på den gamla dumburken på Disney Channel för att kolla på "Rasten". It takes me back to a world without problems like today.. Jag vill med hela mitt hjärta att allt ska bli som förut när inte mode och utseendefixering fanns, när man fick va den man var. Okej de va kanske inte de seklet men om vi säger såhär i mina yngre dar nej de funkar inte heller, vi säger helt enkelt på sent 90-tal? Så kan vi säga. Så lekte jag med barbie när jag gick i sjuan, you heard me and im proud ! Jag lekte med alla barnen på min gård och vi lät alla vara med. Men kolla dig omkring i dagens läge, Kolla och säg vad du ser? Ser du så som barn lekte förr, leker dom där på den perfekta skolgården? Jag ska tala om för er vad jag ser. Jag ser barn i 12-13årsåldern och står och tjuvröker och tro att de är sååå coola. . De vi snackar om är barn! Och den perfekta skolgården då? Den som är fylld med Graffiti, slangord och andra skadegörelser. Honest to god himself, jag skäms. Allt jag brydde mig om var mina kompisar och satt hemma med familjen på kvällar och helger. När jag va 13-14 så satt jag hemma och de flesta av mina kompisar för den delen ! Om vi hade jämnförts med 13-14 åringar idag, hade vi varit änglar. Jag sminkade mig lite lätt med mascara och läppglans när jag skulle på skoldisco eller annat roligt, nu är de vardagsmat för de små stackars förrvirande barnen. De finns Hannah Montana smink, sexiga utstyrslar och allt för barn från 12 år !
Låt barn vara barn !
När mitt barn frågar " mamma, mamma kan jag få den toppen? (se framför er: En vit genomskinligtubtop som är en aning dör små storlekar) kommer låsa in henne till hennes 18årsdag !
Jag må vara gammal och skriva detta men jag tycker de e ¨så idiotiskt och hemskt att de e samma ställe man lekte på när man var liten men helt annourlunda. De e skandalöst !

Mamma, jag och Cecilia va på The studio och sminkades och fotades och hade allmänt trevligt. Tills vi såg priserna ... Herregud har en klump i magen fortfarande. Kan förstå min pappas reaktion till 100 % men de gäller att tänka positivt. Minnen man har för livet ! Sounds good to me.
Ska snart göra en header, ska bara klura ut hur man gör en först... Good old babysista får hjälpa mig. Ellerhur Kliintan lilla? Bara nicka och Le, my little puppet. Nicka och Le...

Är ganska bra med det att fylla ut bloggen. Jag behöver inte proveccera eeller hänga ut någon.. ( fast klintaan vet vem vi skulle vilja hänga ut, bokstavligtavlat) Rätt så kul ibland.

Folk som drar en mytoman för att leka viktig, överklass och att man är "All That" kommer så smånigom får känna på sin egen medicin.
Jag vänder helt och hållet på dygnet, Somna 3 vakna 12 this is how we do it.

Peace alla mina barn, mamma mår bra / L


Nyårsbilder -
                       


     




// L

 


Kommentarer
Postat av: Sarah, Kliiintan

Nickar & ler :D

2010-01-07 @ 13:09:08
URL: http://ohgoosh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0