Extra, extra allt !

Min syster (som jag borde vara irriterad på men kan inte undgå henne) är i köket och frestar mig med att göra en smothie med vår nya maskin och detta gör mig så sugen ! Behöver något kallt till min hals som kittlar mig som in i helskotta!
Sitter här med mina arbeten stapplande framför mig och just nu arbetar jag med den guidade turen som jag ska hålla i 1 timme i Slottsparken! Och jag som inte varit där på länge, får väl gå dit och utforska en dag do it like a fågelskådare oh yees.


---
Jag träffade en f.d klasskarmrat på bussen hem och vi började prata som vi alltid gör när vi träffas lite då och då på bussen, en jättetrevlig kille. Vi kom in på ämnet: Vår klass då på Sundsbro och sa till han " Du, jag har glömt vilka som gick i klassen" Så började han räkna upp. Oliver, Simon H och L, Jenz med Z:ta och Nicklas..
Då slog de mig att de är nästan 2 år han tog sorligt nog livet av sig. jag kan  inte undgå tanken  om hur jag skulle ha gjort en skillnad eller någon annan som kände honom bra. De är kanske en egoistisk tanke men kan inte hjälpa att tänka  Om jag hade pratat med honom, de räcker med en enda mening " hur går de i skolan?" "Hur mår du?" eller "hur är det med din mamma". Nicklas bodde på samma gård som min familj när vi gick i lågstadiet. Vi pratade inte så mycket med varandra men minns han som en glad kille. Han som hängde med Simon och Imran. Den killen mådde bra då när han var med sina vänner. Jag kom ihåg att efter skolan när jag kom hem såg jag Nicklas gå, han skulle säkert till affären och handla något till mamma som han brukade. han såg så stel ut, han va som en annan människa inte den glada killen i skolan. Även om jag inte tänker på dig så ofta så finns du i mitt hjärta, i våras hjärta. Under tiden jag skriver detta hör jag på låten som spelades på din begravning som var så fin och har fastnad i mitt huvud. Varje gång jag hör Sarah McLachlan - Angel tänker jag på dig, både sorligt men även lycka - för jag vet att du har det bättre nu. Kommer aldrig glömma dig, du var en bra kompis. Din begravning var den finaste och sorligaste jag nånsin varit på.
Hoppas du är på en bättre plats, JAG vet att du är på en bättre plats. Svävar som en ängel med dina häninga jeans, din plånbok som hänger i en kedja från byxorna och din tröja och keps med Nike slogan på. Kan inte förstå att du är verkligen borta och många saknar dig.


 Vi alla saknar dig ♥♥

Kommentarer
Postat av: Sarah, Kliiintan

Jag kan "utforska" parken med dig, om du vill ha sällskap!

2010-01-12 @ 09:34:20
URL: http://ohgoosh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0