Är det normalt?

L.Forsberg här !

Saknat lite åsikter från mig eller?
Ni vet alla att jag är en liten feministtant djupt inne i mitt hjärta!

Dagens inlägg handlar ju såklart om - Killars uppförandet ( OBS, Inte allas naturligtvis).

Jag är lite tveksam på hur killar har för syn på oss tjejer, att vi gör allt för att bli accepterade av männen, att vi är bara kapabla till att stå i köket och laga mat och städa - då kan jag ju säga att jag blir inte bra fru, mina matlagning skills är inte de bästa. De tjatar om "Ja en tjej ska veta sin plats" Bullshit ! Jag en person som inte kan hålla tyst och om det inte känns rätt så reagerar jag på det.
Killar (Obs fortfarande vissa) tror de kan fråga vad som helst utan att vi ska reagera.
Ett exempel, Hade en kille på msn som jag aldrig pratat med (säkert lagt till han när man hade sin Kom-Och-Se-mig- tid) och han var trevlig, frågade om mitt namn och min ålder, pratade lite allmänt och helt plötsligt släpptes bomden ! ... Är du oskuld? frågade han. Fick spel och sa ursäkta va fan är de för fråga. Den tröga killen fatta inte så sa till att han har 10 sek på att sticka annars så cvet jag inte vad jag gör.
Detta är fan inte normalt!

Eller är det det i dagens samhälle? Vad tycker ni ?

Inget förvånar mig längre.

En eloge till alla bra killar där ute som vet hur mycket en kvinna är värd och kan stava till respekt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0