Catchy - songs

I dagens samhälle lyssnar ungdommar väldigt mycket på musik och vissa lyssnar på hard metall, vissa lyssnar på pop/ indie och vissa lyssnar på hiphop/RnB och den katogorin ingår jag själv i.
Väldigt många hiphop texter handlar om sex och är förnedrande mot kvinnor i vissa samanhang. Men endå låter dom bra för att det är en Catchy melodi som man lätt kan gå och nynna på fast man inte lägger märket till det. Ta exempel:

Jeremih - Birthday Sex. Redan i räfrängen låter den inte så inbjudande, har jag rätt?
Texten är inte så himla bra och är rätt menningslös MEN den är trallvänlig och de är de som är viktigaste. Ett annat exempel:

Nos Coulors - Cheb Mami. Dom sjunger på arabiska, franska och engelska. Fattar inte så mycket av den ! MEN de är trallvänlig.
So there you have it, boys and girls!

En annan sak som ska ha cred och lite ocred är Taxichafförer
Taxichafförer ska vara trevliga och sociala mot sina kunder, och alla som jag åkt med ( åker taxi lite fööör ofta) har varit supertrevliga och öppna med allt. Pratat om familj, beställningar och allmänt om livet och det ska dom få mycket Cred för! Men å andra sidan finns det en tydlig gräns mellan att va trevlig och va FÖÖR trevlig. Kan ta ett exempel: Åkte med ett taxibolag och en jätte trevlig chaufför, vi snackade om att det var ramadan och hur det gick bland annatr. Men så börja han prata om att jag var lik hans ex (!) och sen när vi kom till mitt hem och jag skulle betala så säger han, Gud va fina ögon du har.
Jag tyckte chauffören gick över den onsyliga gränsen så det är där dom får lite Ocred !

Annars, Taxi caufförer.. This go out to all of you taxidriver in Malmö city who drives all the (onyktra) people out here home and really makes sure that they will get home in safety. We all loove you ! For better or for worse..

Nu räcker det med kärlek för idag, nu ska jag vara duktig och skriva lite på Christers Arbete som har en deadline på 00.00 på måndag !
Ska sätta på Thomas Rusiak ft teddybears sthlm - Hiphoper
NOSTALGIII KALLAS DE!

Ha en väldigt godnatt och sov gott alla som bryr sig och läser min lilla blogg
Peace / L

Kommentarer
Postat av: Anonym

om du vill folk ska kommentera ta d lugnt med texten haha =P ska läsa det nån dag jag lovar

2009-09-05 @ 13:52:38
URL: http://kaarlaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0