Hey, you, Ye you

Skola 8.15-12.20 Urbra..

Stter här i mitt ensamma kök , nej halva familjen är faktist här men snart så ! Då är man ensam i köket iallafall och då får man äntligen plugga ifred..
Idag på bussen hem så hörde jag en litet barn säga mor till sin mamma så det blir dagens ämne. Måste först och främst säga att jag kallar min mamma för mamma eller frulein Natascha när jag är lite extra busig och har  alltid gjort de. Mor/ far låter så strängt och opersonligt i mina öron, låter så gammalt. Hörde med mamma och pappa vad dem kallade sina föräldrar för inte så längesen. Mamma sa mamma och pappa, Pappa ville vara cool så han sa morsan och farsen. Sån typisk stockholmsgrabb... Känner ingen som kallar sina föräldrar för mor och far så om någon kallar dem det så skriv gärna. Vill veta om ni tycker det är opersonligt och säga något annat en det ni var uppfostrade till.

Har bestämt mig för att införa en ny sak på bloggen, och det går ut på att man ska skriva vem som har varit dagen sweetheart och dagens inte så mycket sweatheart så here it goes,

Dagens Sweetheart: Anneli Edman, otroligt söt och trevlig tjej. Tyckte synd om dig idag på svenskan.. Jävla häxa!

Danens inte så mycket sweetheart: Marija vår svensklärare.. Som skällde ut en person för ingeting. Så behandlar man fan inte sina elever hörredudu. Skäms !

Sitter med en kaffe i mys brallor och ska börja med mitt.

Du VET att du älskar mig// Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0